• ورود
  • نقشه سایت

آزمایش تاثیر محلول پاشی بر روی رشد نشاء و گل دهی در قالب طرح های پژوهشی در نهالستان های سازمان

چهارشنبه 9 اسفند 1396

  • 8 اسفند 1396
  • نویسنده: park
  • تعداد نمایش ها: 7102
  • 0 نظرات
آزمایش تاثیر محلول پاشی بر روی رشد نشاء و گل دهی در قالب طرح های پژوهشی در نهالستان های سازمان

با توجه به کمبود عناصر غذایی در اکثر خاکهای مناطق نیمه خشک وتاثیر آن بر رشد و نمو وعملکرد گیاهان لازم است در طول دوره رشد انواع کودهای مختلف که باعث رشد و بهبود خصوصیات کیفی و کمی گیاه می شود استفاده کرد. تنوع کودهای موجود و کاربردهای وسیع آنها می تواند کمبودهای بررسی شده از نمونه آزمایشات خاک و نیاز های گیاه را براحتی برطرف نموده و افزایش راندمان شاخص مورد مطالعه را حاصل نماید .

دراین خصوص طرح آزمایشی در واحد تولیدات سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری ارومیه توسط واحد آب و خاک و واحد پژوهش در گلخانه تولیدات سازمان انجام گردید .در این طرح بصورت آزمایشی از انواع کودهایی که دارای مواد آلی می باشد بر روی گیاهان مختلف از جمله شمعدانی ، قرنفیل ، همیشه بهار و گازانیا استفاده گردید .انواع کودهای مختلف شامل هیگرودنگلی (کودی با بنیان مواد آلی بوده ودارای ترکیبات ازته ، فسفاته و انواع آنزیم ها و ویتامین ها می باشد .)

که این کود باعث تعادل تغذیه ای گیاه در طول دوره رشد گیاه و جلوگیری از ریزش برگ های گیاهان و افزایش محتوی قند و مواد خشک تولیدی گیاه در نتیجه رشد گیاه میگردد.

همچنین در این طرح کود هیگرو سوپر زینک فسفو که برروی گیاهان مختلف آزمایش گردید و این کود با بنیان موادآلی بوده و همچنین شامل ترکیبات مختلفی از جمله نیتروژن ، فسفر ،و روی می باشد . که باعث افزایش گلدهی  و کیفیت گل میگردد . همچنین کود آگری لئو که هیومیک اسید گرانوله می باشد در گیاهان مختلف استفاده گردید . از خواص کود هیومیک بهبود خواص فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی خاک به علت آزاد کردن عناصر تثبیت شده خاک و تعدیل PH  خاک می باشد . این کودپاشی هر 15 روز یکبار تکرار خواهد شد .

 

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گالری تصاویر

آمار بازدید
دی ان ان