• ورود
  • نقشه سایت

سومین جشنواره گل و گیاه ارومیه برگزار شد

در سالروز ولادت حضرت معصومه (ص) سومین جشنواره گل و گیاه ارومیه در پارک استقلال منطقه 3 بر گزار شد

  • 12 شهریور 1393
  • نویسنده: park
  • تعداد نمایش ها: 11672
  • 0 نظرات
سومین جشنواره گل و گیاه ارومیه برگزار شد

 

 

 

 

 

ضرورت بهره‌گیری از مشارکت مردم در توسعه شهری

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جشنواره با تاکید برضرورت بهره گیری از مشارکت مردم در توسعه شهر، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر ارومیه در راستای حل مشکلات و عمران و توسعه شهر ارومیه تلاش می کنند.

«قربانعلی سعادت» بیان کرد: در گذشته مشکلاتی که در مناطق مرزی و روستایی وجود داشت مردم از حاشیه مرزی به ارومیه مهاجرت کردند و این موضوع موجب افزایش مساحت شهر ارومیه شده و در حال حاضر مساحت شهر ارومیه به 10 هزار و 50 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه تامین امکانات از جمله آب، برق، مدرسه، درمانگاه، آسفالت از ملزومات شهرنشینی است، ادامه داد: امید است با مشارکت مردم و شهرداری شهر ارومیه بیش از پیش توسعه یابد.

سعادت با بیان اینکه توسعه مسائل شهری ارومیه با مشارکت مردم امکان‌پذیر است، ابراز کرد: در راستای توسعه شهر ارومیه باید از مشارکت مردم بهره‌گیری شود و درآمد با مشارکت مردم امکانپذیر است اگر مشارکت مردم نباشد ارائه خدمات مطلوب نخواهد بود.

وی گفت: امسال بودجه شهرداری ارومیه یک هزار و 50 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده و با توجه به اینکه بودجه عمرانی استان در سال 93، 218 میلیارد تومان است بودجه شهرداری ارومیه چهار برابر بودجه عمرانی استان بوده که رقم بالایی است که باید بخشی از مردم اخذ و برای مردم هزینه شود.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مشکل حاشیه‌نشینی هزینه‌های شهر را افزایش می‌یابد و امید است در بودجه سال‌های آتی عدم توازن بین شهرهای بزرگ، کوچک و روستاها از بین برود تا از مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ جلوگیری شود.


 

 

شادابی و نشاط شهری با برگزاری جشنواره های گل و گیاه در ارومیه

شهردار ارومیه اظهار کرد: تمام هدف شهرداری ارومیه از برگزاری جشنواره های گلها در پارک های سطح شهر ارومیه ایجاد شادابی و نشاط برای شهروندان است چرا که این نشاط و شادابی باعث شادابی چهره شهرخواهد شد.

«محمد حضرت پور» با اشاره به هدف گذاری های شهرداری ارومیه نسبت به برگزاری 3 جشنواره گل و گیاه در طول سال، اظهار کرد: در این راستا اولین جشنواره گلها طی اردیبهشت ماه سال جاری در گوللر باغی و دومین آن نیز در روز نیمه شعبان در پارک صفا ارومیه برگزار شد و هم اکنون نیز شاهد برگزاری سومین جشنواره باغ گلها در روز ولادت حضرت معصومه(س) و همزمان با افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی به ارزش 1480 میلیارد ریال در پارک استقلال هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سرانه فضای سبز در ارومیه نسبت به سایر نقاط کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است، اظهار کرد: در بودجه سال 93، افزایش یک متری سرانه فضای سبز ارومیه در نظر گرفته شده است که دراین راستا طی شش ماه سال جاری و همزمان با هفته دولت 5 پارک محله ای به علاوه کمربند سبز خطوط فشار قوی 100 متری به مساحت 15 هکتار مورد بهربرداری قرار گرفت.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 72 درصد از جمیعت ارومیه در شهرها زندگی می کنند، بیان کرد: تمام برنامه ریزی های مدیریت شهری ارومیه در افق 1404، تبدیل کردن ارومیه به یک شهر پاک، فرهنگی و شهری مجهز به فناورین نوین و حمل نقل ریلی برای شهروندان است.

وی شاه کلید توسعه شهر ارومیه را در وحدت و همدلی عنوان کرد و گفت: در صورت نبود این وحدت و همدلی امکان رسیدن به توسعه متوازن هیچ وقت در ارومیه فراهم نمی شد.

حضرت پور با اشاره به اینکه شهرداری باید به دنبال درآمدهای پایدار باشد، اظهار کرد: در راه رسیدن به درآمد های پایدار اکنون تمام تلاش شهرداری ارومیه در جذب سرمایه گذاری های بومی کوچک تمرکز شده است چرا که این سرمایه های گذاری بومی کوچک ارزش افزوده ی زیادی را برای شهر ارومیه به ارمغان خواهد آورد.

 وی با اعلام اینکه سرمایه گذاران به خودی خود برای سرمایه گذاری به شهرهای وارد نمی شوند و ما باید با اتخاذ سیاست های خاصی جاذب این افراد برای سرمایه گذاری باشیم، بیان کرد: ابتدا باید با جذب سرمایه گذاران کوچک بومی راه را برای آمدن سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در شهر تسهیل کنیم.

شهردار ارومیه با اشاره به ارتقای بودجه شهرداری ارومیه از 50 میلیاردو 500 میلیون تومان در سال 78 به یک هزار و 50 میلیارد تومان در سال 93، اظهار کرد: در سال 78 از میزان بودجه اختصاص یافته به شهرداری از طرف شورای اسلامی شهر ارومیه 44 درصد صرف هزینه های جاری و 56 درصد صرف هزینه های عمرانی می شد که اکنون بعد از گذشته 15 سال این رویه تغییر و از میزان بودجه اختصاص یافته به شهرداری در سال 93، سهم هزینه جاری 11 درصد و عمرانی 89 درصد است.

وی با اشاره به بهربرداری از پروژه ابوذر تا پایان شهریور سال جاری با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: دو پروژه فاخر دیگر شهر ارومیه یعنی میدان آذربایجان و تونل زیر زمینی کریدور شماره یک از ابتدای شهید ذاکر تا امامت با اختصاص رقم 200 میلیارد تومان  آماده وارد شدن به فاز اجرایی هستند که با اجرای این دو پروژه شاهد اشتغال زایی تعدای از جوانان شهر ارومیه خواهیم بود.


 

کاشت نزدیک به دویست هزار بوته گل در سومین جشنواره باغ گلهای ارومیه

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه بیان کرد: شهرداری ارومیه در راستای برپایی جشنواره های گل و گیاه در پارک گوللر باغی و پارک صفا، برگزاری سومین جشنواره گل و گیاه را باهدف افزایش روحیه نشاط، طروات و ایجاد بهداشت روان و تقسیم عادلانه امکانات در سطح مناطق چهارگانه را در پارک استقلال انتخاب کرد.

«ولی مناف زاده» با اشاره به پارک استقلال به عنوان بزرگترین پارک منطقه سه و سومین پارک بزرگ شهر ارومیه بعد از پارک های ائللرباغی و جنگلی، اظهار کرد: این پارک به مساحت 75232 متر مربع و مجهز به مجموعه تفریحی، ورزشی و شهر بازی واقع در شهرک ایثار هر روز خانواده های زیادی را برای گذاران اوقات فراغت سالم و مفرح به سوی خود می کشد.

وی گفت: در این جشنواره حدود 193521 بوته انواع گل فصلی اعم از پریوش، جعفری، مینا تابستان، آهار، ابری، شاه پسند، کوکب بذری و غده ای، میمونی، ذرت زینتی، گازمانیا، تاج خروس و انواع رز و درختان کاشته شده است.

مناف زاده ادامه داد: در طرح های گل کاری پارک نیز 50 تن مالچ سفید و قرمز به کار رفته است و این گلها در طرح ها و رنگ های مختلف در سطح پارک کاشته شده که از جمله طرح ها می توان به فرش گل 1200 متری ، طرح پاپیون ، طرح کوکب و آرک ها اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: فرش گل در نوع خود بی نظیربوده و انواع گل های پریوش در هشت رنگ متنوع، جعفری، گل ابری، مالچ شنی قرمز و سفید و چمن با شیب 15 درجه در سمت پارکینگ پارک کاشته شده است و همچنین در آرک ها آویز و خم 690 عدد گلدان با انواع گل فصلی بکار رفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: برای این جشنواره ورودی تعریف شده است که یکی از طرف شهر بازی و دیگری از طرف آپارتمان های یاسمن با سردرهای آبی منقش به گل تعریف شده است و در سطوح شیب دار پارک درختان سرو نقره ای بصورت فنی نورپردازی شده است.

وی با بیان اینکه منطقه سه شهرداری ارومیه فضای با فضای سبز بالغ بر 150 هکتار دارای 25 پارک محلی و منطقه ای است، عنوان کرد: از این تعداد پارک، پارک های گل میخک، المپیاد، نارون، اندیشه دو، معلم، رز، فشار قوی کارگران، جنگل کمربند سبز با مساحتی برابر 15 هکتار و اعتبار 5/3 میلیار تومان در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.

 

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
4/3

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گالری تصاویر

آمار بازدید
دی ان ان