• ورود
  • نقشه سایت

محمد حضرت پور شهردار ارومیه در چهارمین نشست مجمع شهرداران آسیایی در شهر هایکوی چین به ایراد سخنرانی پرداخت

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز ارومیه به نقل از سایت شهرداری متن کامل سخنرانی شهردار ارومیه به شرح زیر است

نویسنده: park/ﺳﻪشنبه, 11 آذر,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 

سه شنبه 11 آذر ماه 1393

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم


خانم ها و آقایان، شهردار محترم هایکو ، جناب آقای نی کیانگ ، دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی، و شهرداران محترم آسیایی ، با تشکر از شما برای میزبانی این کنفرانس. از جناب آقای دکتر قالیباف بنیانگذار محترم مجمع شهرداران آسیایی و از فرماندار محترم شهر بانکوک جناب آقای سخوم بان باری باترا بخاطر برگزاری منحصر بفرد سومین نشست دو سال پیش مجمع ، صمیمانه تشکر می کنم. افتخار یست برای بنده که امروز در جمع شما بزرگان صحبت می کنم.

شهر ها تفکر خلاق و نوآوری را تسهیل می کنند. تمرکز بالای مردم در شهرها موجب ایجاد فرصت های بیشتر برای تعامل و ارتباط و اتحاد بین فرهنگ های مختلف ، ترویج تفکر خلاق و نیز موجب توسعه ایده ها و فن آوری های جدید می شود . از این رو، شهر ها برای ایجاد اقتصاد نوآورانه با ارائه فرصت های سرمایه گذاری ، زمینه را برای سرمایه گذاران مهیا می سازد.

یکی از مهم ترین جنبه های اقتصاد نوآوری در این زمان حرکت به سوی سرمایه گذاری با جذب سرمایه گذاران داخلی و بین المللی است. از مهمترین شاخصه هایی که نقش اساسی و بی بدیلی در توسعه جوامع دارد، جذب سرمایه گذار و تلاش در راستای تحقق رونق اقتصادی شهرها است که همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران شهری است.
سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتبارات جذب شده می بایست در حوزه هایی نظیر زیبایی سیمای شهر، جذب گردشگر، کاهش مشکلات زیست محیطی و مدیریت آن، مدیریت ترافیک و حمل و نقل و مواردی از این قبیل که بیشترین بازدهی را دارد بکار گرفته شود تا علاوه بر درآمد زایی برای شهرداری ها، موجبات رضایت خاطر شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.
با حرکت در مسیر توسعه و ترغیب سرمایه گذاران ، شهرداریها قادر خواهند بود اهداف بلند مدت خود را عملی کرده و در راستای آبادانی شهر ها و خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان، گام های بلندی بردارند و اقدامات مثمر ثمری انجام دهند.

امروز، بنده به جرات می توانم بگویم که شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهای کوچک آسیایی با زمینه سازی فرصتهای سرمایه گذاری داخلی و بین المللی در مسیر اقتصاد نوآورانه قرار گرفته است.
شورای شهر و شهرداری ارومیه با بکارگیری نیروهای متخصص و نخبگان علمی و با پتانسیل های موجود برای فرصت های سرمایه گذاری زمینه را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و بین المللی فراهم کرده است.
ارومیه شهری است با تمدن سه هزار ساله که مردمان آن با وحدت و همدلی ادیان و مذاهب مختلف زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند. شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع در مسیر قفقاز به بین النهرین و یک شاخه فرعی از جاده ابریشم است. با اختلاف چند کیلومتر هم مرز چهار کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه است ، این شهر با داربودن شرایط آب و هوایی چهار فصل و با وجود جاذبه های گردشگری از جمله پیست اسکی و با پرورش محصولات کشاورزی متنوع آماده جذب گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد.
ما برای سازمان های بین المللی، و تمام شرکت های بین المللی که علاقه مند هستند پروژه های جدید و مدرن در شهرهای پیشرفته تاریخی را اجرا کنند شریکی خوب و فعال هستیم.
امیدواریم که این کنفرانس فرصت خوبی برای تبادل تجربه های سرمایه گذاری بین همه اعضاء برای پروژه های مشترک باشد.

در پایان، اینجانب صادقانه از همه همکاران و دوستان، به ویژه از آقای خدادادی دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی، و شهردار شهر زیبای هایکو، و تمام افرادی که در اینجا به سوی یک هدف مشترک جمع شده اند قدردانی می کنم.
امید وارم بزودی همدیگر را در شهر زیبای ارومیه ملاقات کنیم.

باتشکر - محمد حضرت پور
شهردار ارومیه

 


 

تعداد نمایش ها (5801)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گالری تصاویر

آمار بازدید
دی ان ان