• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

EasyDNNNews

برگ های پاییزی منبعی غنی برای تولید کودهای گیاهی

برگ های پاییزی منبعی غنی برای تولید کودهای گیاهی

دوشنبه 15 آبان 1396

نویسنده: park/یکشنبه, 14 آبان,1396/دسته ها: اخبار, اداره فنی و اجرایی

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی ،رئیس سازمان فصل پاییز را  یکی از زیباترین فصول سال و جلوه‌گر تصاویر زنده طبیعت با برگ‌های رنگارنگ توصیف نمود وبیان داشتند انسانها در این ایام، زیباترین و شگفت ترین تصاویر زیبا را در قاب هستی مشاهده می‌کنند.

 مهندس شایگان فرمودند: بدون شک، همه مردم به ویژه جوانان در زیباترین فصل سال، علاقمندند تا لحظاتی را با نگاه عمیق به درختان با برگ‌های زرد و نارنجی به تماشای طبیعت بنشینند.

 گرچه زیبایی برگ‌های پاییزی به جای خود محفوظ و اجرای طرح جمع‌آوری نکردن برگ‌ها  به صورت آزمایشی نیز قابل تامل است، اما این امر در محیط پارک‌ها نگرانی‌هایی را به دنبال دارد که می توان به  پرشدن چاله‌ها و جوی‌ها از برگ درختان  که ممکن است به آسیب دیدن برخی از افراد رهگذر منجرشود و یا در روزهای بارانی فصل پاییز و جمع شدن آب در زیر برگ‌های پاییزی که می تواند باعث آسیب به شهروندان به خصوص کودکان و سالمندان که از  روی برگ‌های خیس خورده در حال تردد می باشند اشاره کرد و  البته به رغم زیبایی که برگ های پاییزی دارند اما در کوتاه مدت، لطافت و زیبایی اولیه خود را براثر برخورد با زمین و عابرین از دست می‌دهند، به همین دلیل باعث آلودگی در محیط پارک شده و بایستی از محیط‌ حتما جمع آوری شوند.

وی ادامه دادند: طبق روال سا لهای قبل در فصل پاییز برگ های خزان شده درختان و درختچه ها  توسط عوامل اجرایی از سطح فضاهای سبز شهری جمع آوری گردیده و به گودال های احداث شده در واحد تولیدات سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری جهت سیلوی برگ انتقال می یابند.

مهندس علی شایگان  با اعلام این خبر اظهار داشت: مدت زمان لازم برای فرآوری خاکبرگ حدود یک سال است که در این زمان با فراهم آوردن شرایط لازم جهت فعالیت میکرو ارگانیسم ها مانند تامین رطوبت ، دما ، تهویه و کود دهی ، موجبات تسریع  فرآیند پوسیدگی و تجزیه کامل برگ ها صورت گرفته و در نهایت خاکبرگ تولید می شود. که با این روش عناصر موجود جذب شده توسط گیاه دوباره به چرخه طبیعت بازگردانده می شود.

مدیر عامل سازمان در پایان با بیان اینکه خاکبرگ های تولید شده توسط سازمان در سال آینده به عنوان بستر کاشت گل و گیاهان و همچنین بهسازی خاک مورد استفاده قرار میگیرد گفت امید است علاوه بر تامین عناصر مورد نیاز گیاهان در سال اقتصاد مقاومتی گامی  جهت کاهش هزینه های موجود و ایجاد درآمد با هدف اصلاح الگوی مصرف را داشته باشیم.

تعداد نمایش ها (7332)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان