• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

EasyDNNNews

تغذیه درختان در سطح شهر به روش چالکود

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397

نویسنده: park/ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت,1397/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0

 

 

 

به گزارش واحد ارتباطات و روابط عمومی سازمان ، رئیس سازمان اظهار داشت :كاهش حاصلخيزي خاك در بسياري از كشورهاي درحال توسعه و استفاده دائم گياهان از ذخاير غذايي خاك، بدون جايگزيني مناسب و كافي باعث كاهش توان توليدي و عناصر غذايي خاك شده است. در اين رابطه استفاده از كودهاي شيميايي به عنوان سريع­ترين راه براي جبران كمبود عناصر غذايي خاک لازم به نظر مي رسد.

علی شایگان با اشاره به اجرای طرح چالکود در بلوارهای سطح شهر جهت حفظ سبزینگی درختان و رفع کمبودهای تغذیه ای بیان نمود چالکود روش خاصی برای جایگذاری موضعی کودآلی و شیمیایی در خاک بستر درختان است که باعث کاهش تثبیت عناصر موجود در کودهای شیمیایی در مجاورت ماده آلی ، افزایش جذب عناصر غذایی در خاکهای آهکی و بخصوص جذب عناصر میکرو افزایش نفوذ آب در خاک ، افزایش تهویه خاک و کاهش غلظت یون بیکربنات در خاکهای سنگین بافت ومتراکم میگردد .علاوه برآن در رفیوژخیابانهایی که دارای لایه محدود کننده رشدریشه می باشند باعث از بین بردن آن و خروج خاک نامرغوب در محل حفر چالکود می گردد.

وی ادامه داد: در این راستا گروه کارشناسان مجرب سازمان اقدام به نمونه برداری ، انجام آزمایشات آب و خاک،شناسایی مبوده ، خرید کود ، استفاده آزمایشی و تعمیم استفاده از آن بعد از موفقیت در طرح آزمایشی به شکل چالکود در خاک بستر درختان اقاقیا چتری سطح شهر نموده است.

وی در پایان به بررسی علل خشکیدگی درختان سطح شهر،انجام آزمایشات خاک ،تجزیه برگی،انجام عملیات محلول پاشی و قراردادن برنامه احیا درختان در دستور کار سازمان اشاره کرد.

تعداد نمایش ها (6268)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان