• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

EasyDNNNews

تولید وتکثیربیش از50000 بوته چمن فستوکا درواحد تولیدات سازمان

تولید وتکثیربیش از50000 بوته چمن فستوکا درواحد تولیدات سازمان

چهارشنبه 10 آبان 1396

نویسنده: park/ﺳﻪشنبه, 09 آبان,1396/دسته ها: اخبار, اداره فنی و اجرایی

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی سازمان علی شایگان با اعلام این خبر، کاهش میزان مصرف آب را در بخش فضای سبز مورد تاکید و توجه قرار داردوگفت لازم است تاگیاهانی با نیازآبی کم و مقاوم ومتناسب با اقلیم ارومیه درفضای سبزشهرکشت گردد. دراین راستا عوامل سازمان نسبت به تولید وتکثیرچمنی به نام فستوکا اقدام نموده است.

وی درادامه اعلام کرد:طبق تحقیقاتی که سازمان دراین خصوص درنهالستان ارغوان انجام داده است فستوکا درمقایسه با سایرگونه های سردسیری ،یکی ازارقام مقاوم به خشکی ومقاوم در برابرپاخوری وگرما می باشدوبه دامنه ای گسترده ای ازخاک ها و خاک های کم حاصلخیزسازگاری دارد ولی درصورت تغذیه مناسب بامواد آلی ودرشرایط خاک های حاصلخیز بسیارموفق است. این گیاه به دلیل فرم زیبای آن درطرحهای فضای سبزجایگاه خاصی دارد.

رئیس سازمان سیما،منظر درپایان با بیان اینکه ، بالا بردن راندمان با کاهش میزان مصرف آب یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در این زمینه کار شده است اظهارداشت: برنامه حذف چمن ها با نیاز آبی بالا و جایگزینی آن با گونه های مناسب چمن جز برنامه هاي اصلي سازمان می باشد.

تعداد نمایش ها (9909)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان