• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

EasyDNNNews

مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری

مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری

پنج شنبه 14 اسفند 1399

نویسنده: park/پنجشنبه, 14 اسفند,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش واحد ارتباطات و روابط عمومی سازمان، رئیس سازمان  در آستانه فرا رسیدن بهار و به مناسبت روز درختکاری  با حضور مسئولین استانی، شهری، لشکری و کشوری  در پارک محمد رسول الله از کاشت تعدادی  نهال به صورت نمادین و همچنین  کاشت 8 اصله نهال دیگر  توسط نمایندگان آستان قدس رضوی به گرامی داشت یاد امام هشتم  در این محل خبر داد و  بر اهمیت، توسعه و نگهداری فضای سبز تاکید کرد.

وی ادامه داد: با هدف نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر "هر ایرانی یک درخت"و با حمایت از طرح کاشت درخت و گسترش فضای سبز که به منزله ريه هاي تنفسی شهر تلقي می شوند  و نقش مهمي در تامين سلامت جامعه ايفا مي كنند سازمان برابر وظایف و رسالت های ذاتی خود جهت توسعه سرانه فضای سبز شهرامسال همچون سال های قبل اقدام به کاشت نهال می کند.

تمجیدی تصریح کرد: افزايش هر چه بيشتر مواد آلاينده و كاهش ميزان اكسيژن در هوا  سبب مي شود  اين وضع نامساعد گروههاي آسيب پذير نظير بيماران ريوي و قلبي، سالخوردگان و كودكان را بيشتر تهديد کند و در چنين شرايطي مساله درخت و درختكاري راه حلي مناسب براي مبارزه با آلودگيهاي مذكور به شمار مي آيد.

رئیس سازمان بعد از کاشت نهال، مردم را نیز به این کار نیک دعوت کرد و  ادامه داد باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش بکوشیم. در غیر این صورت، جهان آینده، جهانی همراه با آلودگی  محیط زیستی و تخریب فضاهای سبز و خاک و ... خواهد بود.

وی در پایان اذعان کرد: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و  با دقت بیشتری از آن نگه داری کنیم. امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خویش و آیندگان خود مهیا کنیم.

تعداد نمایش ها (2304)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان