• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

اخبار منطقه 5

شروع ثبت نام درخواست هاي مردمي درقالب عمليات هرس زمستاني درختان و درختچه ها

شروع ثبت نام درخواست هاي مردمي درقالب عمليات هرس زمستاني درختان و درختچه ها

چهارشنبه 18 آذر 1394

نویسنده: park/چهارشنبه, 18 آذر,1394/دسته ها: اخبار, اخبار منطقه 1, اخبار منطقه 2, اخبار منطقه 3, اخبار منطقه 4, اخبار منطقه 5, منطقه گلمان

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

تمامی گیاهان و درختان سرمایه های ارزشمند شهر به حساب می آیند که حکم ریه های تنفسی شهر را دارند و می توانند به تلطیف هوای شهر کمک کنند . در اين راستا سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه در نظر دارد با توجه به فرا رسيدن فصل زمستان ( بهترين زمان هرس درختان در فضای سبز شهری ) هرس درختان و درختچه ها را كه امری کاملا تخصصی و فنی می باشد اجرا نمايد. در سالهای اخیر در برخی از شهرها بدلیل عدم آگاهی از این موضوع ، درختان کهنسال را که طی سالهای متمادی با زحمت و هزینه های فراوان به اندازه قابل توجهی رشد نموده و به قولی وقت ثمر آن فرا رسیده، با هرس شدید و غیر اصولی عمده ای از تاج درخت را از بین برده و شکل بسیار زننده ای برای درخت در همان سال و سالهای آتی ایجاد كرده است و همچنين  هرس های شدید علاوه بر فراهم کردن موجبات خشکیدگی درخت ، موجب بر هم زدن تعادل هورمون های درونی نیز خواهد شد و چنانچه به هر دلیل قصد هرس شدید داشتیم، این امر باید زیر نظر افراد متخصص انجام شود. عکس العمل  درختان مختلف در مقابل هرس بسیار متفاوت خواهد بود( با توجه به نحوه رشد ، میزان رشد سالیانه ، حرکت مواد غذایی در درخت، هورمون های گیاهی ، فیزیولوژی درخت و ...) لذا فرد هرس کار می بایستی علم و هنر این عمل را داشته باشد و علاوه بر موارد فوق به مواردی از قبیل مسایل اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و نکاتی نظیر رفت و آمد افراد و وسایط نقلیه ، زیبایی ظاهری درخت و ... توجه کافی نماید. لذا اين سازمان آمادگي خود را جهت انجام هرس درختان درسطح مناطق پنج گانه ، گلمان و جنگلكاري هاي شهر اعلام ميدارد.

خواهشمند است شهروندان محترم درخواست هاي خود را به سازمان پاركها و فضاي سبز واقع در خيابان كاشاني خيابان پرهيزگار- واحد حفظ و گسترش مراجعه فرمايند.

تعداد نمایش ها (6711)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان