• ورود
  • نقشه سایت

آغاز عملیات کاشت پیاز لاله و نشاهای فصلی در ارومیه

عملیات کاشت پیاز لاله و رقم جدید با نام لاله واژگون وکاشت نشاهای فصلی در سطح شهر ارومیه آغاز شد

  • 8 آذر 1393
  • نویسنده: park
  • تعداد نمایش ها: 10510
  • 0 نظرات
آغاز عملیات کاشت پیاز لاله و نشاهای فصلی در ارومیه

یکشنبه 9 آذر ماه 1393

 

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه : با کاشت انواع پیاز لاله و نشا فصلی در مناطق 5 گانه شهرداری ، در بهار سال 1394 شهر ارومیه به استقبال بهاری پر از لاله های شکفته و رنگارنگ خواهد رفت .


ولی مناف زاده سعیدلو ، مدیر عامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری ارومیه در این زمینه اظهار داشت : کاشت پیازهای لاله در رنگ بندی های متفاوت وزیبا ، در طرح استقبال از بهار طبیعت از سوی این سازمان با نگاه ویژه ای دنبال می شود و امسال نیز اجرای این عملیات در دستور کار قرار دارد.


 

 

 

 

وی ادامه داد : سال گذشته انواع پیاز لاله و غده کوکب در عرصه های فضای سبز شهری کاشته شد ، امسال نیز با تنوع بیشتر ادامه می یابد و این عملیات مقدمه ای برای استقبال از بهار سال 1394 است که به منظور ایجاد جلوه های بصری زیبا و درخور توجه با استقبال از کاشت گل وگیاه صورت می گیرد و با توجه به استقبال شهروندان از کاشت پیاز لاله در فضاهای سبز شهری ، امسال در محدوده گسترده تری اجرا خواهد شد .


مناف زاده سعیدلو با بیان اینکه عملیات کاشت پیازهای لاله همزمان با عملیات کاشت نشاهای فصلی اعم از بنفشه ، مینا چمنی ، شب بو و .... متناسب با شرایط آب و هوایی ارومیه در سطح بوستانها ، میادین ، بلوارها و ورودیهای اصلی شهر اجرا خواهد شد اضافه کرد ، با توجه به ظرافت وجود گلهای رنگارنگ ،زیبایی وطراوت خاصی به سیمای شهری می بخشد و در بهار سال جدید به تحقق خواهد رسید.


 وی با اشاره به فواید فضای سبز و اثر بخشی آن در زیبا شدن سیمای شهر و تاثیرات مثبتی که زیبایی های طبیعی در روحیه شهروندان دارد ، از شهروندان خواست در حفظ و نگهداری گلها کوشا بوده  ودر نگهداری این فضاها با سازمان پارکها و فضای سبز همکاری نمایند .


وی در پایان گفت : مساحت گل کاریهای سطح فضاهای سبز شهر ارومیه برای استقبال از سال  1394 ، گونه های مختلف که یکی از اولویتهای سازمان می باشد ، در صورت فراهم بودن شرایط حدود سی هکتارخواهد بود که حاصل مساعدتهای شهردار ارومیه می باشد .


 گفتنی است با ارائه راهکار و اقدامات مشاور مدیر عامل سازمان مهندس نیما قهرمانی درراستای تهیه بستر مناسب از جمله آزمون خاک ، عناصر میکرو واصلاح بافت خاک ارائه شد ،  که این عملیات باعث بهبود کیفیت انواع پیاز لاله و غده کوکب و نشا های فصلی در سال جدید خواهد شد

.

 

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گالری تصاویر

آمار بازدید
دی ان ان