• ورود
  • نقشه سایت

آغاز مطالعات کاشت گل محمدی زیر دکل های فشارقوی شهر ارومیه

سه شنبه 14 شهریور 1396

  • 14 شهریور 1396
  • نویسنده: park
  • تعداد نمایش ها: 5734
  • 0 نظرات
آغاز مطالعات کاشت گل محمدی زیر دکل های فشارقوی شهر ارومیه

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها وفضای سبزشهرداری علی شایگان با اعلام این خبراذعان داشت :باتوجه به توسعه فضای سبزشهری بااستفاده ازگونه های گیاهی کم مصرف ودارویی درراستای احیای دریاچه ارومیه و صرفه جویی درمصرف آب وحفظ منابع آبی کشورسازمان اقدام به آغاز مطالعات  طرح کاشت گل محمدی وبهره برداری از آن زیر دکل های فشارقوی درمحدوده فضای سبز شهرارومیه  نموده است .

وی هدف ازاین اقدامات را کاهش هزینه قراردادهای سازمان وشرکت های خصوصی جهت نگهداری چمن عنوان کرد وادامه داددراین طرح علاوه بر صرفه جویی درمصرف آب وکاهش هزینه های نگهداری چمن وتوجیه اقتصادی طرح ازلحاظ درآمدزایی  نیزحدود ده میلیارد ریال درمساحت3/8 هکتارعنوان کرد.

وی در ادامه مطالب خویش به خواص گل محمدی اشاره کردوگفت :این گیاه  نسبت به شرایط محیطی سازگاری خوبی دارد. از شاخص‌ترین صفات گل محمدی بقاء و سازگاری آن نسبت به خشکی است که طی سال تنها دو یا سه بار آبیاریمیشود که می‌توان نتیجه گرفت که این گیاه مقاومت خوبی نسبت به خشکی از خود نشان می‌دهد،علاوه بر این، گل محمدی نسبت به شرایط نامساعد محیطی ازقبیل شوری،سرما و فقر مواد غذایی خاک نیز سازگاری مناسبی دارد. با این حال، پاسخ این گیاه به حاصل‌خیزی خاک، آبیاری منظم و کود دهی، بسیار مثبت می باشد.

مدیر عامل محترم سازمان در پایان به نهادینه کردن توسعه فرهنگ کشت گیاهان دارویی، که به اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی خوبی منتهی می‌شود، اشاره کرد. وادامه داد: علاوه بر کم هزینه بودن، رشد اقتصادی را به همراه دارد که می‌توان با برنامه ریزی دقیق فرصت‌های جدیدی را خلق و با گسترش آن، اشتغال ایجاد نمود.

 

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گالری تصاویر

آمار بازدید
دی ان ان