• ورود
  • نقشه سایت

تقدیر مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه از مشارکت شهروندان و تلاش سبزبانان در حفظ و نگهداری محیط زیست طی روز طبیعت

سه شنبه 17فروردین 1395

  • 16 فروردین 1395
  • نویسنده: park
  • تعداد نمایش ها: 4388
  • 0 نظرات
تقدیر مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه از مشارکت شهروندان و تلاش سبزبانان در حفظ و نگهداری محیط زیست طی روز طبیعت

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز ارومیه با قدردانی از مشارکت شهروندان در حفظ و پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست در روز طبیعت، بیان فرمودند:

اصلی ترین ابزار توسعه فرهنگ زیست محیطی، ایجاد شناخت و تعامل با محیط می باشد. گام اول در آموزش افراد ایجاد توانمندی و تغییر رفتار و استفاده بهینه از منابع است.برای آموزش افراد ابتدا باید فرهنگ زیست محیطی در سنین و گروه های مختلف جامعه تبیین و پس از آن برنامه ریزی منظم و بر مبنای اولویت نیاز ها، ایجاد آگاهی ،تغییر در نگرش و ایجاد عملکرد صحیح در جامعه صورت پذیرد. زمانی که افراد جامعه تشویق شده و انگیزه درونی و مسئولیت پذیری در آن ها ایجاد شود انعطاف پذیری آنان در زندگی و اجرای مقررات در زمینه حفظ و نگهداری محیط زیست به طور چشمگیری افزایش می یابد و نهایتا سبب بهبود کیفیت زندگی می شود که خود انگیزه ای مضاعف برای اخلاق و فرهنگ زیست محیطی خواهد بود. در این راستا افزایش آگاهی صحیح افراد در زمینه استفاده پایدار از محیط زیست ، حفاظت و جلوگیری از فرسایش یا تخریب آن باعث می شود که فرد ارزش محیط زیست را درک کند و در حفظ آن کوشا باشد. اقدامات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه برای ایجاد فرهنگ زیست محیطی مانند برنامه های فرهنگی برای شهروندان ،تربیت کارشناسان و انتخاب و آموزش سبزبانان کوچک از بین دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان،تلاش در گسترش فرهنگ صرفه جویی، اهتمام به آموزش اخلاق زیست محیطی در مراکز علمی و رسانه های عمومی و سازمان های مربوطه،ترویج و گسترش حس مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست می باشد.

مهندس شایگان در پایان سخنان خود تاکید نمودند که: بی شک تشکل های مردم نهاد در اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حفظ فضاهای سبز در این روز نقش بسیار موثری ایفا کردند.

Print
دسته ها: اخبار
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x

گالری تصاویر

آمار بازدید
دی ان ان