• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

اجرای عملیات چالکود زمستانه توسط سازمان در بلوار ها و بوستان های سطح شهر

اجرای عملیات چالکود زمستانه توسط سازمان در بلوار ها و بوستان های سطح شهر

20 بهمن 1399

نویسنده: park/یکشنبه, 19 بهمن,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش واحد ارتباطات و روابط عمومی سازمان، رئیس سازمان با بیان اهمیت ویژه حفظ و تقویت بنیه درختان فضای سبز و نقش کلیدی آن ها در پاکیزگی هوای شهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت تغذیه درختان و با هدف تأمین عناصر غذایی مورد نیاز آن‌ها، نیرو‌های سازمان اقدام به چالکود درختان در بوستان ها، معابر و پارک‌ها کرده اند.

وی اجرای عملیات چالکود درختان را در راستای تقویت و ارتقاء کیفی فضای سبز شهری دانست و افزود: هدف از اجرای چالکود بالابردن راندمان وکارایی مصرف کود، بهبود جذب عناصر غذایی بدلیل ایجاد فضایی عاری ازآهک و مناسب برای ریشه‌ها، بهبود تهویه خاک، افزایش نفوذ پذیری خاک توسط حفره هایی مملو از موادآلی، افزایش سطح تماس مستقیم ریشه با مناطق غنی از کود، ایجاد زهکش درخاک با حفر چاله های عمیق در بسترهای دارای محدودیت می باشد.

تمجیدی در پایان تصریح کرد: بهترین زمان برای تغذیه و اصلاح خاک، فصل زمستان است و علت این امر خواب بودن ریشه‌های درختان در این فصل است که بهترین روش برای کوددهی زمستانه، همین روش چالکود است و عملیات هرس و اقدامات زراعی شامل کندوکوب، یخ آب زمستانه و کوددهی درختان به روش چالکود مطابق برنامه در حال اجرا است.

تعداد نمایش ها (2180)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان