• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

اخبار منطقه چهار

سمپاشی بهاره ی درختان سطح شهر از اول اردیبهشت 1400 آغاز شده است .

سمپاشی بهاره ی درختان سطح شهر از اول اردیبهشت 1400 آغاز شده است .

دوشنبه 3 خرداد 1400

نویسنده: park/یکشنبه, 02 خرداد,1400/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، بهمن تمجیدی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ارومیه با اشاره به آغاز سمپاشی بهاره درختان از اول اردیبهشت اظهار کرد:

درختان و فضاهای سبز شهری بدلیل زنده و پایا بودن، هر ساله با توجه به رشد فصلی و ذاتی خود می بایست همیشه مورد توجه متولیان کاشت و داشت قرار بگیرند و لذا با توجه به زنده بودن آنها می بایست به نیازهای عمومی آنها شامل آبیاری، هرس، تغذیه با ( انواع مواد ریز مغزی - بزرگ مغزی ) و همچنین جهت جلوگیری از آسیبهایی که توسط موجودات زنده دیگر شامل انواع حشرات، آفات و قارچهایی که از سبزینه یا دیگر اندامهای گیاه تغذیه می کنند محافظت گردند. لذا همکاران واحد حفظ نباتات سازمان با این موجودات زنده انواع آفات (  آفات گیاهی – قارچهای بیماری زا ) و سایر عواملی که باعث ایجاد امراض بر روی این گیاهان می شوند به روش فیزیکی – شیمایی، بیولوژیک و تلفیقی جهت مبارزه اقدامات لازم را انجام می دهند .

تمجیدی تصریح کرد: این روش ها بصورت هر ساله در فصول مختلف و بسته به نوع گیاهان، اقدامات پیشگیرانه و انواع مبارزات را جهت حفظ و سلامتی درختان فضاهای سبز شهری انجام می گردد.

وی یاد آور شد: اقدامات پیشگیرانه که در اواخر فصل سرما با استفاده از ترکیب روغن ولک و همچنین ترکیبات قارچ کش ها به صورت ترکیبی بر روی اندام های هوایی درختان هدف محلول پاشی می شوند.

رئیس سازمان ادامه داد: با آغاز فصل بهار و افزایش میانگین دما و رطوبت هوا در سطح شهرباعث فعالیت انواع امراضی که در طی زمستان در خواب زمستانه و غیر فعال بودند می گردد، لذا با آغاز فصل بهار مبارزه شیمیایی جهت کاهش جمعیت آفات و دیگر امراض بصورت تخصصی تر از حشره کش ها و قارچ کش هایی که برای محیط زیست آثار حداقلی تخریبی را داشته باشند استفاده می شود.

بهمن تمجیدی با اشاره به اینکه شهروندان محترم می توانند مواردی که برروی درختان در سطح شهر و معابر اصلی، فرعی و کوچه ها روئیت می کنند از طریق سامانه ی 137 شهرداری ارومیه گزارشات خود را ارائه نموده تا همکاران واحد سمپاشی سازمان سیما، منظر در اسرع وقت نسبت به سمپاشی محل مورد نظر اقدام فرمایند.

ایشان در در پایان افزود کلینیک مشاوره رایگان گیاه پزشکی واحد حفظ نباتات سازمان جهت مشاوره به شهروندان محترم در خصوص مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهان زینتی و آپارتمانی و غیره به همه ی همشهریان محترم آماده ارائه خدمات می باشند.

تعداد نمایش ها (2341)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان