• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

اخبار منطقه 5

آغاز عمليات يخ آب زمستانه در فضاي سبز شهرداري اروميه

آغاز عمليات يخ آب زمستانه در فضاي سبز شهرداري اروميه

پنجشنبه 19 آذر 1394

نویسنده: park/پنجشنبه, 19 آذر,1394/دسته ها: اخبار, اخبار منطقه 1, اخبار منطقه 2, اخبار منطقه 3, اخبار منطقه 4, اداره فنی و اجرایی, اخبار منطقه 5, منطقه گلمان, اداره نظارت بر نگهداری

رتبه بندی این مطلب:
5/0

سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه در فصل زمستان جهت مبارزه غیر شیمیایی علیه آفات عمليات يخ آب زمستانه  انجام می دهد.

در راستاي مبارزه بيولوژيكي ، واحد آبياري و حفظ نباتات سازمان با هماهنگي اداره نظارت با جاری کردن آب پای درختان و درختچه ها در دمای سرد که  امكان یخ زدن سطح خاك فراهم شده و مانع از تنفس كرم ها و آفات مي شود ،  اقدام به انجام عمليات يخ آب زمستاني در سه تكرار تا مورخه 23 آذر مي نمايد. به منظور کارآمد کردن یخ آب زمستانی،  ابتدا عملیات کند وکوب در پای درختان و هوادهی ریشه ها انجام می گیرد . این عملیات به از بین بردن لارو و شفیره و یا حشره کامل برخی از آفات به ويژه كرم سفيد ريشه که در داخل خاک وجود دارند کمک می نماید و منجربه كاهش سمپاشي با سموم شيميايي در ساير فصول سال خواهد شد. كه اين امر باعث كاهش آلودگي محيط زيست و عدم آسيب به حشرات مفيد در راستاي مبارزه بيولوژيك مي گردد.

 


 

تعداد نمایش ها (7684)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان