• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

اخبار منطقه 5

سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست اقدام به اجرای طرح مدیریت کنترل تلفیقی آفات گیاهان نمود.

سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست اقدام به اجرای طرح مدیریت کنترل تلفیقی آفات گیاهان نمود.

سه شنبه 9 شهریور 1395

نویسنده: park/دوشنبه, 08 شهریور,1395/دسته ها: اخبار, اخبار منطقه 1, اخبار منطقه 2, اخبار منطقه 3, اخبار منطقه 4, اخبار منطقه 5

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه :علی شایگان با اعلام این خبر گفت استفاده روز افزون از انواع آفت کش ها و سم ها و زیان های غیر قابل جبران آن سبب پر رنگ شدن کنترل بیولوژیک برای از بین بردن آفات گیاهی می گردد .

وی به روش های اجرای این نوع مبارزه با آفات اشاره کرد و گفت کارت های زرد جزو پرکاربردترین مواد بیولوژیک مصرفی می باشندکه با شناسایی به موقع آفات می توان آن را مشاهده و بررسی کرد و در مورد نحوه عمل کارت زرد چسبدار این گونه بیان نمود که این تله ها با طول موج رنگی که ایجاد می کنند حشرات را به سمت خود جلب کرده و موجب چسبیده شدن  آفت به سطح کارت می شوند وی در ادامه بیان نمودند که کارت های زرد در ابعاد مختلف وجود دارد که نزدیک به تاج گیاه یا محلی که بیشترین جمعیت فعال حضور دارد نصب و استفاده می شود. از کارت های زرد چسبیده برای کنترل آفاتی نظیر سفید بالک ها – مگس های میوز – شته های بالدار – زنجرک ها پسیل استفاده می شود.

وی در آخر اعلام نمودند ، با اجرای این طرح گام موثری در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست در فضاهای سبز شهری برداشته شده است.



 

 

تعداد نمایش ها (6072)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان