• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

اخبار منطقه 5

مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری

مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری

پنج شنبه 14 اسفند 1399

نویسنده: park/پنجشنبه, 14 اسفند,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش واحد ارتباطات و روابط عمومی سازمان، رئیس سازمان  در آستانه فرا رسیدن بهار و به مناسبت روز درختکاری  با حضور مسئولین استانی، شهری، لشکری و کشوری  در پارک محمد رسول الله از کاشت تعدادی  نهال به صورت نمادین و همچنین  کاشت 8 اصله نهال دیگر  توسط نمایندگان آستان قدس رضوی به گرامی داشت یاد امام هشتم  در این محل خبر داد و  بر اهمیت، توسعه و نگهداری فضای سبز تاکید کرد.

وی ادامه داد: با هدف نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر "هر ایرانی یک درخت"و با حمایت از طرح کاشت درخت و گسترش فضای سبز که به منزله ريه هاي تنفسی شهر تلقي می شوند  و نقش مهمي در تامين سلامت جامعه ايفا مي كنند سازمان برابر وظایف و رسالت های ذاتی خود جهت توسعه سرانه فضای سبز شهرامسال همچون سال های قبل اقدام به کاشت نهال می کند.

تمجیدی تصریح کرد: افزايش هر چه بيشتر مواد آلاينده و كاهش ميزان اكسيژن در هوا  سبب مي شود  اين وضع نامساعد گروههاي آسيب پذير نظير بيماران ريوي و قلبي، سالخوردگان و كودكان را بيشتر تهديد کند و در چنين شرايطي مساله درخت و درختكاري راه حلي مناسب براي مبارزه با آلودگيهاي مذكور به شمار مي آيد.

رئیس سازمان بعد از کاشت نهال، مردم را نیز به این کار نیک دعوت کرد و  ادامه داد باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش بکوشیم. در غیر این صورت، جهان آینده، جهانی همراه با آلودگی  محیط زیستی و تخریب فضاهای سبز و خاک و ... خواهد بود.

وی در پایان اذعان کرد: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و  با دقت بیشتری از آن نگه داری کنیم. امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خویش و آیندگان خود مهیا کنیم.

تعداد نمایش ها (2302)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان