• ورود
  • نقشه سایت
امام صادق (ع): در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد.

EasyDNNNews

استفاده از گیاه فستوکا در کاشت فضاهای سبز شهری توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه

سه شنبه 29 تیر 1395

  • 28 تیر 1395
  • نویسنده: park
  • تعداد نمایش ها: 6952
  • 0 نظرات
استفاده از گیاه فستوکا در کاشت فضاهای سبز شهری توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه

به گزارش روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه:ً

براي تعيين گونه هاي گياهي براي كشت در فضاي سبز، متناسب با شرايط ميكروكليمائي و زراعي منطقه و با توجه به مقاومت گياهان نسبت به عوامل نامساعد وبا توجه به تنوع شرايط زراعي و به خصوص كيفيت و كميت آب و خاك در مناطق مختلف شهر  سازمان اقدام به شناسایی و استفاده از گونه های مقاوم جهت کاشت در فضای سبز سطح شهر نموده است. از جمله این گیاهان فستوکا می باشد.

فستوکا گیاه علفی چندساله و بسیار مقاوم است که به دلیل فرم زیبای برگهای آن، به عنوان گیاه زینتی کشت میگردد. برگهای آن سوزنی شکل است و رنگ آن در فصول مختلف مدام تغییر میکند در بهار به رنگ آبی مایل به نقره ای، در تابستان به رنگ آبی سبز، در پاییز به رنگ سبز تیره و در زمستان سبز مایل به قهوه ای میشود. گلهای آن در اوایل تابستان شکوفا میشود. این گیاه علاوه بر جنبه تزیینی در مناطقی که فرسایش زیاد صورت میگیرد، برای کنترل فرسایش نیز کشت میگردد.

این گیاه دائم سبز را میتوانید به جای چمن استفاده کنید و نیازی به کوتاه کردن ندارد اما مثل چمن پاخوری مقاومی ندارد یعنی زیاد نیاید  روی آن راه رفت .

مهمترین ویژگی آن، مقاومت بسیار خوب به خشکی است به همین دلیل در زمینهای خشک برای جلوگیری از فرسایش میتوان کشت نمود. باید توجه داشت که خاک خیس را نمیتواند تحمل کند چون باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن بوته میگردد

این گیاه به راحتی در انواع خاکها چه از نظر بافت و ساختمان و چه از نظر اسیدیته رشد میکند فقط باید توجه داشت که وجود زهکش مناسب برای آن الزامی است.فستوکا به گرما و سرما مقاوم است و همیشه سبز است .

برای رشد به نور کامل نیاز دارد و وجود نور بر رنگ برگهای آن تاثیر میگذارد اگر در مکانی سایه کاشته شود برگها دراز شده و زیاد جالب نمیشود

نياز آبي آن كمتر و به خشكي مقاوم تر  مي باشند .

Print
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
4/0

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان